Svar om Cala D'or

Har fått en hel del frågor om mitt och V's resemål till Cala D'or i somras. Här är fem frågor som jag har fått mest av och tänkte svara på. Hoppas det är till hjälp!
 
Vilket hotell bodde ni på? 
Vi bodde på lägenhetshotellet Sol Cala D'or. Stort poolområde och bra frukostbuffé på morgonen. Hotellet Låg nära till centrum, säg att det tog 10 minuter att gå till alla restauranger. Vi hade 3 minuters gångavstånd till badviken Cala Gran. Vi var supernöjda med hotellet! 
 
 
Vilken badvik var bäst?
När man åker till Cala D'or kan man inte räkna med kilometer långa stränder. Här finns istället små badvikar att välja mellan. Första dagen gick vi till viken Cala Gran, den som låg nära vårt hotell. Vi märkte snabbt att man var tvungen att vara vid viken i god tid för att få en bra plats. Jag och V åkte ju när det var högsäsong så det var otroligt mycket folk på stranden. Vi testade på alla badvikar förutom en. Den som var lugnast var Cala Serena och det tog ca 15-20 minuter att gå dit. Vår favorit till badvik var Cala Esmeralda. Den var lite större och hade klippor man kunde hoppa från. Barn på nytt men tro mig, det var så kul! Och vi ska inte tala om vattnet. Det var precis sådär kristallklart som man vill att det ska vara!!
 
 
Så jag skulle ljuga om jag sa att det inte var mycket folk på stranden. Så tänk på att vara på stranden i tid så ni får en bra plats. Ett stot plus som jag måste nämna var "fruktgubbarna" som vi kallade dem, som kom till vikarna flera gånger om dagen. Av dem kunde man köpa färsk frukt så som ananas, vattenmelon, mango och kokosnötter. Så gott!!
 
 
Fanns det många restauranger att välja bland?
Absolut! Väl i centrum kryllade det av olika restauranger. Något man ska tänka på är att inte ta första bästa. Dem restaurangerna som ligger precis vid de "stora" gatorna är oftast lite restaurangfällor. Höga priser med ok mat. 
Gå gärna ett extra varv runt restaurangområdet så att ni väljer någon bra. 
 
Hur var utelivet?
Cala d´Or lockar med en behagligt lugn atmosfär och den vackra kustlinjen. Jag skulle inte tipsa detta ställe om man är ute efter en "fest-resa". Självklart finns det några klubbar men inte många. Jag och V var ute efter sol, bad och god mat och det var precis rätt ställe för oss. Centrum var mysig med små affärer och restauranger. 
 
Rekommenderar du Cala D'or?
Absolut. Om du är ute efter kristallklart vatten och mysiga restauranger är detta ett utmärkt ställe att åka till!
 
anna

Kommentarer
Postat av: Vilma

Åååh vilka fina bilder, och grymt bra tips!

2016-04-01 @ 10:20:16
URL: http://www.petterssonvilma.blogg.se
Postat av: MiaShopping

Tack för tips! Vi åker nu på söndag.

2016-07-05 @ 11:06:17
URL: http://www.miashopping.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback